HerinneRing 060430 – 30 april 2006

Nog even in het zonnetje

Namens het gemeentebestuur werd de Oudheidkamer nog even gepluimd en verrast met een cadeautje en een envelop, die door wethouder Rob Monen aan de voorzitter van SOO werden overhandigd.

(bescheiden bijdrage ivm afwezig)

HerinneRing 060429 – 29 april 2006

Foto’s donateuravond

1 Piet Roels, maar echt kort !!!

2 Rob Veenman, iets langer maar dat mocht dan ook wel

3 Ger Muijs met een mooi gedicht

4 Jan de Waal na de pauze

Door op de foto’s te klikken, krijgt u een grotere versie
(bescheiden bijdrage ivm afwezig)

HerinneRing 060425 – 25 april 2006

Volle bak

Voldoening, trots ook. Het gebouw Excelsior zat boordevol enthousiaste donateurs en genodigden. Allemaal in gepaste spanning op wat komen ging, de uitreiking van de eerste exemplaren van “Een Ongewoon Vollukkie”. Eindelijk was het zover en dat is dan altijd weer spannend: “Hoe zullen ze reageren?”, want we doen het immers voor U.
Ze waren bij wijze van spreken nog NAT, want pas in de loop van de middag waren de boekjes door de drukker afgeleverd. Niets te klagen echter, want het resultaat ziet er weer prachtig uit.
Dat we, om iedereen te bergen, stoelen van de buren (OKV, hartelijk dank daarvoor) hebben moeten lenen, bewijst alleen maar hoe groot de belangstelling was. Het was bommetje vol.
De gemeente had een vertegenwoordiger gestuurd, wethouder Monen, die de oudheidkamer verraste met een blijk van waardering en een envelopje namens het Gemeente Bestuur.
De overige vertegenwoordigers van het Gemeente Bestuur en de Raad namen echter, tot ons groot genoegen, nog wel even de moeite om na afloop van hun vergadering aan het eind van de avond toch nog even langs te komen om hun exemplaar van het boekje aan te schaffen en ons te feliciteren met het 25 jarig bestaan en het succes van onze recentelijke activiteiten. Aan allen die deze avond weer tot een succes hebben gemaakt, past het ons om onze welgemeende dank over te brengen: publiek, Excelsior, OKV, vrijwilligers, foto’s van deze avond door Simon Meijn, maar zeker aan allen die zo spontaan hun foto’s, verhalen en gedichten met ons en U wilden delen. En als bonus was er dan ook nog de film van de Kerkbuurtschool, herinneringen van de leerlingen en onderwijzers, vakkundig opgenomen en gemonteerd door Jan de Waal. Heel graag tot de volgende keer.

HerinneRing 060424 – 24 april 2006

RTV-NH op bezoek

Vandaag presenteerden de samenstellers van de nieuwste uitgave zich op RTV-NH in een rechtstreekse uitzending op de radio.

Een Ongewoon Vollukkie is uitgegeven naar aanleiding van het 25 jarig jubileum van de Stichting Oudheidkamer Oostzaan.

Terwijl de inkt nog aan het drogen was, ging deze uitzending de lucht in, rechtstreeks vanaf de locatie Leliestraat 1 te Oostzaan.

Vanavond vindt de feestelijke presentatie van het eerste exemplaar plaats in het gebouw van Excelsior aan de Twiskeweg 101 A, Oostzaan.

Het belooft weer druk te worden in de polder.
De zaal staat klaar, de microfoon gereed, de beamer in de slaapstand, het bestuur op scherp en de kas op leeg.
Daar gaan we vanavond wat aan doen.

HerinneRing 060423 – 23 april 2006

Kassa!!!

Een donateurschap van de oudheidkamer heeft vele voordelen, niet in de laatste plaats voor ons. Niet voor ons persoonlijk natuurlijk, maar voor de stichting. We proberen u zoveel mogelijk van dienst te zijn, maar dat gaat ook bij ons volgens het principe: “De kost gaat voor de baat.” We moeten investeren in apparatuur, drukkosten, opslag, interieur, materialen en gastvrijheid. Koffie en thee zijn bij de oudheidkamer nog steeds gratis en dat willen we graag zo houden, want we zijn maar al te blij met al onze vrijwilligers en bezoekers.
Gelukkig zijn uw voordelen ook talrijk.
Zo krijgt u elk jaar drie Jollen waarvoor u in de winkel € 3,95 zou moeten betalen.
Vrij entree op onze donateuravonden, waarmee u € 6,00 bespaart.
Op onze boekjes bespaart u per aanschaf € 5,00 en u mag er zoveel kopen als u wil.
Wie, met zoveel voordelen, nog geen donateur is, doet zich ons inziens danig te kort.
Investeer die € 9,50 (voor seizoen 2006*) en wordt donateur, dan houdt u ons “in de lucht” en is uw eigen voordeel minstens € 22,85, want dat u geen enkele Jol, avond of boekje wilt missen heeft u in het verleden al laten merken.
Bent u al donateur? Maak dan een ander blij met een donateurschap, want geloof het of niet: “Geven is nog leuker dan krijgen.”
(* verre donateurs betalen een geringe meerprijs voor postverzending of zijn digitale donateur)