Feest van herkenning in ‘t Erasmushuis – Zaandam

De oudheidkamer Oostzaan heeft weer diverse vitrines mogen inrichten in
het Erasmushuis in Zaandam door Siem Meijn in samenwerking met de activiteiten begeleiders van het Erasmushuis en
cultuurcompagnie Noord-Holland met name Patricia Boogaard.

Het thema was deze keer Het Huishouden

DSC_0010

In andere vitrines hebben we voor enige aanvulling gezorgd op het gebied van oude beroepen en ook dat zorgde weer voor veel verhalen door de bewoners, die eigenlijk niet konden wachten tot het af was

DSC_0011DSC_0015

Ach, denk ik dan, daar doe ik het voor, als
deze mensen maar genieten en hun verhaaltje kunnen vertellen.
Je komt eigenlijk nauwelijks aan inrichten toe

Komende donateursavond van Oudheidkamer Oostzaan geheel in teken van “Oostzaan in de verleden tijd”

Vrijdag 16 november a.s. houdt de Oostzaanse Oudheidkamer weer haar halfjaarlijkse donateursavond. Dit keer in de Grote Kerk, gelegen aan de Kerkbuurt te Oostzaan. Aankondiging op de bakfiets
Aanvang: 20.00 uur. Donateurs van de Oudheidkamer hebben gratis toegang; voor niet-donateurs geldt een toegangsprijs van € 3,- p.p. De zaal is open vanaf 19.30 uur.

Zoals gebruikelijk, bestaat ook deze donateursavond uit twee gedeelten.

Vanaf 20.00 uur:
Oostzaan in de verleden tijd

Hardwerkende Oostzaners hebben in duizend jaar het dorp gebouwd en het landschap gevormd. Rob Veenman vertelt er over aan de hand van foto’s en kaarten.

Vanaf 21.00 uur: Na de pauze het onderwerp
Oostzaan in vroeger jaren

Bekende Oostzaners en Oostzaanse bedrijven herleven in de foto’s en verhalen van Piet Roels en Siem Meijn.

Uiteraard is er na afloop, onder het genot van een kopje koffie of een andere versnapering, weer tijd en gelegenheid om herinneringen op te halen en verhalen uit te wisselen.

Voor diegenen die wat slecht ter been zijn, verzorgt de Oostzaanse Belbus ook dit keer het vervoer. Diegenen die op deze avond van het vervoer met de Belbus gebruik willen maken, dienen daartoe zelf contact op te nemen met de Belbus (tel. 075 – 684 5660 op werkdagen tussen 09.00 uur en 12.00 uur). Wel graag even aangeven dat het gaat om de donateursavond van de Oudheidkamer.

Meer weten over de Stichting Oudheidkamer Oostzaan?
Kom dan eens gezellig langs tijdens de wekelijkse dinsdagse inloopmiddagen op Leliestraat 1 in Oostzaan (tel. 075 – 614 1532).