Langzaam, maar gestaag

Elke dag werken we aan en ontvangen we van u nieuwe gegevens die we kunnen toevoegen aan de historie van ons dorp.
Eén element daarvan is de grote genealogische database waarin we proberen zo veel mogelijk Oostzaners op te nemen, het liefst voorzien van documenten, foto’s, verhalen en andere achtergrond informatie.
Altijd leuk om die zaken te achterhalen en we doen ons best om er dan wat moois van te maken zodat ‘droge’ stof tot leven komt en dat lukt heel goed met uw hulp.
Een mijlpaal bereikten we exact vandaag toen we Albert de Haas inschreven als geboren op 28 maart 1880 in Oostzaan op A 111.

image
(de bijbehorende akte die we van één van onze vrijwilligers per email ontvingen)

Het toeval wil dat hij een uniek nummer meekreeg dat bijhoudt hoeveel personen er nu in register zijn opgenomen en dat nummer is voor hem: i1111111, dat wil zeggen dat hij de honderdelf duizendste honderd elfde (oud)Oostzaner is, die we hebben kunnen  toevoegen aan de database, waar u uw voorvaderen, maar ook moeders natuurlijk, kunt terugvinden, als u klikt op bovenstaande link Genealogisch Oostzaan (zie in de balk bovenaan deze pagina)

Met vriendelijke groeten
Joop Giesendanner
Stichting Oudheidkamer Oostzaan, afd genealogie

Expositie Oudheidkamer in atrium KunstGreep

Oostzaan – De Stichting Oudheidkamer Oostzaan zal, met ingang van dinsdag 15 januari, voor drie maanden een expositie houden in het atrium van de KunstGreep te Oostzaan.
Daarvoor zal door Siem Meijn de ‘Piet-Boon-kast’ ingericht worden met replica’s van een plat van Henk Bierdrager, diverse jollen en een paar handkarren. Ook worden er foto’s geëxposeerd van waar deze spullen voor gebruikt werden. Al het geëtaleerde heeft te maken met hoe het vroeger toeging in Oostzaan met vervoer over water.
De KunstGreep aan de Kerkbuurt 4 is geopend tijdens gemeentelijke kantooruren en tijdens de opening van de Bieb. Meer weten over de Stichting Oudheidkamer Oostzaan, kom dan eens gezellig langs tijdens de wekelijkse dinsdagse inloopmiddagen op
Leliestraat 1 in Oostzaan, 075-6141532