Donateursmiddag 6 september 2015

20150906affiche

Gelijktijdig bevolken Klassiek Oostzaan – oldtimers buiten  rond de Grote Kerk en de Oudheidkamer Oostzaan binnen in het Atrium en de Theaterzaal het centrum van het dorp. Onze donateurs en genodigden zijn van harte welkom – zaal open 13.45 uur. In het Atrium is dan tevens een foto-tentoonstelling, alsmede standjes van ons zelf, maar ook ook boek-signeer sessies van de schrijver van De Geluksoma, zie ook Levenslessen van oma Eefje

In de theaterzaal vanaf 14 uur en prachtig programma met de première van twee filmdocumentaires over Oostzaan in WO II gemaakt door Monumenten Spreken: Waar recht onrecht wordt, wordt verzet tot plicht met o.a. in gesprek met Jan Vonk en Jopie van Berge – Beerling; Ivo de Jong en Martin de Dood.

20150906geluksoma01

Vlak voor de pauze introductie van  De Geluksoma, een boekprimeur, o.a. over Oostzaan uit de twintiger jaren van de vorige eeuw.

Oma Eefjes herkenbare levensgeschiedenis dompelt je onder in honderd jaar Nederland. Al lezend trekt de twintigste eeuw aan je voorbij.

Het boek is te koop bij onze stand in het atrium en u kunt het door de schrijver laten signeren.

Na de pauze de tweede première van Monumenten Spreken =>
20150906HannieSchaftMonumentmet o.a. Freddi Oversteegen – Van der Molen en Truus Menger

We besluiten ons programma in de Theaterzaal met een presentatie en korte eerste impressie samengesteld door Ger Muijs van hetgeen voor 2016 heel relevant wordt:
De Watersnood en Overstroming van 1916.

Na 16 uur is er dan nog een gezellige nazit beneden in de Try-Out waar de muzikale omlijsting zal worden verzorgd door Simon Hottentot, hij speelt liedjes die wij allemaal kennen en wij hebben gezorgd voor meezing-boeken.

Wat goed is, is goed

Was de vorige tocht nog een gokje, nu weten we het zeker, want we hebben meegedaan met de tocht Waterlandse Zeedijk west: dit is leuk en leerzaam !!!, net als je denkt “dat weet ik allemaal al”, komt er ineens een heel nieuwe kijk op de dingen

oost

Zaterdag 22 augustus 2015
Fietstocht Waterlandse Zeedijk oost
Heerlijk genieten van een fietstocht in ons mooie Amsterdam Noord over de Waterlandse Zeedijk richting het oosten.
We volgen de dijk tot voorbij het Kinselmeer. We fietsen door Schellingwoude, Durgerdam, Ransdorp en Zunderdorp. Onderweg wordt er verteld over de architectuur, het landschap en de geschiedenis van Waterland.
Uw gids tijdens deze tocht is Jaap Lekkerkerker.
Vertrek om 13.30 uur vanaf Museum Amsterdam Noord, Zamenhofstraat 28A.
Kosten
10 euro. Vrienden van het museum en de AHCV krijgen korting. Gratis voor leden van de club van honderd. Voor meer informatie over deze fietstocht klik hier
Bij Jaap Lekkerkerker op het volgende email adres:
wandelenfietstochten@museumamsterdamnoord.nl