Concordia

Nou, die kennen we zou je zeggen, maar in dit geval hebben we het over de Oostzaanse Zangvereniging Concordia, dat weten we zeker, want het staat erop.

image

Maar dat is dan ook wel ongeveer alles wat we ervan weten, de foto is ook niet gedateerd, dat wil zeggen, we weten wel dat deze foto uit de collectie van Muus Kalf is gekomen (1885-1963), een andere kleine aanwijzing is de mooie gaslamp, die boven het gezelschap prijkt. Ergens in deze groep ontdekte ik wat “bekende” gezichten, niet 100% zeker, maar wel dat we daar nog andere portretjes van hebben, die daar erg op lijken.

image

Dit echtpaar schoot me te binnen bij het zien van de gezichten op de tweede rij van boven, helemaal rechts.
Wellicht is die mevrouw links naast hem ook wel dezelfde, maar nu met een glimlach; op het “statie”portret hier links staan Willemina van Elk – Hartkamp en Bastiaan van Elk.

Ook op de voorste rij meen ik wel wat te herkennen, maar helaas heb ik daar geen andere foto bij kunnen vinden. Mocht u verdere herinneringen hebben aan de zangvereniging en haar leden, dan horen we dat heel graag van u op genealogie@oudheidkameroostzaan.nl of 075-6141532.

Joop Giesendanner, Stichting Oudheidkamer Oostzaan, afd genealogie