Wie (her)kent deze persoon uit het verleden van Oostzaan?

image

Het is een vrouw en onmiskenbaar in de rouw met haar zwarte gerande boerenhoedje, jak en rok. Vagelijk menen we gelijkenis te zien met deze foto uit gelukkiger tijden.
image
en als dat zo is, dan kunnen we er een naam bij bedenken.
Het zou dan de weduwe kunnen zijn van Klaas Flens Jzn, die in 1927 ernstig ziek overleed. In 1903 was hij getrouwd met Trijntje Rep Pdr en samen kregen zij minstens 12 kinderen, helaas overleed Klaas in 1927, twee jaar nadat zijn jongste telg was geboren.
Wellicht weet u zeker wat wij alleen maar denken omdat de portretjes in een album naast elkaar zaten en de koppies op elkaar lijken.

WWWWW = Wie is deze persoon/zijn deze personen (ouders, broers/zusters, gehuwd met ?, heeft zelf kinderen met de namen ?); wie wat waar wanneer waarom, u wordt vriendelijk verzocht om nadere gegevens over deze foto met ons te delen door een mailtje te (laten) sturen naar genealogie@oudheidkameroostzaan.nl – onder vermelding van het fotonummer f03213

Met vriendelijke groeten
Joop Giesendanner
Stichting Oudheidkamer Oostzaan, afd genealogie

Reactie van een kleindochter via de mail op 19-7-2012
Op de kleine foto met de grote hoed staat mijn opoe Trijntje Rep Pdr, dat was de echtgenote van Klaas Flens Jzn.

Op de grote foto met de rouwkleding staat haar oudere zus Aagje Rep Pdr, wat de directe aanleiding was voor de rouw blijft nog even een raadsel(tje)