HerinneRing 060117 – 17 januari 2006

Vijfentwintig jarig bestaan

We zijn heel wat van plan dan.
Twintig jaar op zolders en in schuren en kelders heeft de oudheidkamer maar met moeite overleefd. Maar die strijd en een voortdurend streven naar een eigen onderkomen hield nou juist die club van vrijwilligers overeind. Wij plukken de afgelopen vijf jaar daar de vruchten van en de zowel de collectie als de groep vrijwilligers groeit gestaag.
Oké, genoeg geschiedenis, de toekomst en wel die van het komende jubileumjaar, natuurlijk met nog een flinke slag om de arm en onder voorbehoud, maar dit zijn voorlopig de plannen:
APRIL – donateuravond met o.a. jubileumboek en o.a. een film van de Kerkbuurtschool
MEI – workshop oud-Oostzaanse recepten (ketelkoek, advocaat, boerenjongens, boerenmeisjes)
JUNI – presentatie Watersnood 1916
JULI/AUGUSTUS – geen activiteiten vanwege vakantieperiode, wel nog een aardigheidje
SEPTEMBER – barbecue + presentatie van de nostalgische Jol
OKTOBER – in samenwerking met Radio9 spelen we een Oostzaanse quiz
NOVEMBER – donateuravond + presentatie van “Amsterdamse branie en Oostzaanse melk”
en dan sluiten we het jubileumjaar af met een, naar we verwachten, daverend feest
Exacte data en locaties hoort u ter zijner tijd, we moeten nog veel regelen, mocht u zich voor een of meerdere activiteiten willen inzetten, dan horen we dat graag, even een mailtje sturen.
Kunt u nog meer voor ons doen? Jazeker, we hebben voor dit jaar een streefgetal in het hoofd voor het aantal donateurs. Daaraan kunt u zeker meehelpen door op verjaardagen en ander bijeenkomsten eens te informeren wie dit eigenlijk altijd al van plan was “maar het komt er steeds niet van”. Op de Leliestraat 1 hebben we inschrijfformulieren klaar liggen die u altijd even bij ons kunt komen ophalen, want: “IJzer smeden als het heet is”. U kunt natuurlijk ook zelf een donateurschap weggeven als cadeau voor een verjaardag of moeder/vaderdag, huwelijk, jubileum of wat dan ook, het is ons allemaal even lief. Kortom de oudheidkamer promoten ligt binnen ieders bereik. Wordt ons vriendje en geef een tientje, krijg je over 2006 nog 50 ct terug.