Oudheidkamer present op Moederdagbraderie

Oudheidkamer aanwezig op MoederdagbraderieStichting Oudheidkamer Oostzaan is aanstaande zondag prominent aanwezig op de Moederdagbraderie in Oostzaan. De stand is te vinden bij de Grashof 64 in Oostzaan.
Dit jaar heeft de Oudheidkamer als thema gekozen ‘Fietsen’. Allerlei informatie is te vinden over dit transportmiddel en het gebruik ervan in het verleden. Met foto’s en op andere wijze wordt het thema in een grote tent gepresenteerd. Zo heeft Cor Hottentot de Oudheidkamer voor deze gelegenheid een schitterende transportfiets geleend.

De hele dag zijn er vrijwilligers van de Oudheidkamer aanwezig om tekst en uitleg te geven. Geïnteresseerden kunnen ook kennis nemen van de verschillende uitgaven van de organisatie. Zo zijn er de afgelopen jaren diverse boekjes door de Oudheidkamer uitgegeven over de cultuurhistorie in Oostzaan. Voor donateurs heeft de stichting een magazine, De Jol, dat twee keer per jaar verschijnt.

Verloting
De Oudheidkamer-presentatie op de Moederdagbraderie wordt mogelijk gemaakt door Organisatieburo Mikki uit Hoorn. Tijdens de Moederdagbraderie verloot Stichting Oudheidkamer Oostzaan een aantal mooie prijzen. Geheel in lijn met het thema is de hoofdprijs een fiets die beschikbaar is gesteld door Twiske Adviesgroep, verder fiets-accessoires beschikbaar gesteld door Dirk van Berge, en er kan een mooie foto gewonnen worden uit het Oudheidkamerarchief. De firma Van der Pol heeft de stand aangekleed met fraaie planten.

De Oudheidkamer hoopt u aanstaande zondag te ontmoeten tussen 10.00 en 16.00 uur.