HerinneRing 060503 – 03 mei 2006

Dodenherdenking Oostzaan, 4 mei 2006
(overgenomen van Oostzaan.nl)

Namens de 4 mei-commissie nodigen wij u allen uit om de herdenking in Oostzaan bij te wonen. Hieronder treft u het programma aan.

“Vrijheid en verscheidenheid”
19.15 uur Inloop in de Grote Kerk met mogelijkheid tot bezinning
(kleine tentoonstelling tweede wereldoorlog); de diapresentatie is verzorgd door de Stichting Oudheidkamer Oostzaan

19.35 uur Dodenmars op de omfloerste trom door tamboers vanaf de Grote Kerk naar het monument op de Ds. Nanne Zwiepsingel.
U wordt uitgenodigd hierbij aan te sluiten.

19.58 uur Taptoe Infanterie
20.00 uur Twee minuten stilte
20.02 uur Wilhelmus; de muziek wordt verzorgd door muziekvereniging Excelsior o.l.v. H. Ummels.

20.05 uur Declamatie door R. van Laere, straathoekwerker
20.13 uur Toespraak door burgemeester P.J. Möhlmann
20.16 uur Defilé en kransleggen onder muziek van Excelsior. Het defilé begint met het leggen van een krans door burgemeester en wethouders, vertegenwoordigers van het Zaans Verzet, politieke partijen en verenigingen. Daarna wordt men verzocht zich aan te sluiten.

Aansluitend is iedereen welkom bij het korte herdenkingsconcert in de Grote Kerk met medewerking van accordeonvereniging Tavenu, o.l.v. H. Spijkerman en muziekvereniging Concordia, o.l.v. H. Oenema.