060618 – Harder

HerinneRing 06776

“Luider worden” is eigenlijk een betere vertaling, want ik wil u aanspreken op uw kennis over fanfareorkest “Crescendo”.
Christelijke muziekvereniging “Crescendo” uit Oostzaan is opgericht op 1 november 1912 door een aantal mannen uit de evangelisatie kerk. De muziekvereniging groeide in ledenaantal en zo ontstond het orkest in het begin van de 20e eeuw. Het archief van de oudheidkamer is niet erg rijk aan foto’s van deze vereniging en als we er al een hebben, dan ontbreken daar meestal de gegevens van. Van deze weten we in ieder geval wel dat hij in 1949 is gemaakt in Utrecht, want dat stond er achterop. Wie (her)kent echter nog de muzikanten? U maakt ons blij met elke herkenning, ook al is het maar een enkele. Vaak roept de ene naam de andere op. Hoe luider u roept, hoe harder het gaat >> Crescendo!!

Dankzij een attente lezer zijn de namen nu bij ons bekend !!