060529 – sneller dan het licht

HerinneRing 06768

Nog maar nauwelijks is er een persbericht de deur uit of de situatie heeft zich al weer gewijzigd. In de etalage naast Foederer is niet langer een culinaire blik in het verleden met het onderwerp “Eten, drinken en diggelwerk” tentoongesteld. Deze uitstalling is inmiddels al weer vervangen door een bonte verzameling van uniformen en vaandels van drumbands, fanfares en majorettes. Bij talloze gelegenheden hebben zij de straten van Oostzaan opgevrolijkt en acte de presence gegeven bij aubades en optochten.
Het hoort zo langzamerhand tot een definitief verleden. De drumband is opgeheven, de muziekverenigingen zien tegenwoordig meer in concerten dan in parades, de carnavalsvereniging “de Koolhazen” is uitgefeest en de majorettes, ach…. ze passen waarschijnlijk niet meer in hun pakjes.