HerinneRing 060109 – 09 januari 2006

Uit onver(w)(d)achte hoek

In december ontving ik een Nieuwsbrief van de Woningbouwvereniging Oostzaanse Volkshuisvesting waarin een interview stond gepubliceerd van J van Drunen. Hij had een vraaggesprek gehad met burgemeester Möhlmann over diens ervaringen met en in Oostzaan sinds zijn aantreden. Dat gesprek behelsde niet alleen de WOV, maar had een wat breder karakter, het ging over verleden, heden en toekomst van Oostzaan. Waarschijnlijk ook een wat langere toekomst, want één van de conclusies die Van Drunen over de burgemeester plaatste, mag ik u niet onthouden: “Die zit nag wel effies hiero, hij hep ze draai te pakke”, een uitspraak die ook ik, na zorgvuldige bestudering van het Oostzaanse woordenboek, nu zonder moeite versta.
Toch is dat niet de reden van dit stukje. Er werd tijdens dit gesprek en in de nieuwsbrief van de WOV aandacht besteed aan de oudheidkamer en dat vond ik opmerkelijk. We verheugen ons in een aantoonbaar veel bredere aandacht dan we zelf hadden gewacht en uit allerminst verdachte hoek, WOV bedankt.