Da’s één ….

Hier komt weer een mooitje. Excelsior maar dan als zangvereniging uit het begin van de vorige eeuw, dat was niet zo moeilijk, want het stond op het bordje dat één van de koorleden ophoudt als de foto wordt genomen op 6 maart 1910.

De achterkant van deze foto is voorbedrukt om als ansicht te versturen en dat gebeurde ook: aan jongeheer C Busch p/a C Busch, Noordeinde van G Keijzer. Tja en dan sta je in eerste instantie een beetje met een mond vol tanden, want wie zijn dat?

f00266

Tegen de 13.000 foto’s hebben we inmiddels in ons archief en toch beklijven er redelijk wat prentjes. In dit gezelschap viel een mevrouw op die geheel rechts op de tweede rij zat. Dat gezicht had ik eerder gezien, maar dan, maar waar!

Gelukkig zijn we al een tijdje bezig om goede beschrijvingen te noteren, vooral bij de oude foto’s en dat werpt zo langzamerhand steeds vaker zijn vruchten af. In dit geval op zoek naar:
een vrouw met het haar op zolder, ze draagt een lange, enkele ketting en links een horloge ketting
et voilà het systeem laat me niet in de steek

imageGerritje Keijzer, Pdr
Vrouwelijk 1891 – 1963

drie jaar later trouwde zij met

Cornelis Poulus Jan Busch, Czn en dat is nou net de jongeman aan wie ze het kaartje verstuurde, zijn vader Cornelis Busch Jzn woonde op het Noordeinde, waar hij op het  latere nummer 148 een kruidenierswinkel had.

Das één, nog 25 te gaan, maar mijn hoop is daarbij erg op u gevestigd Glimlach

Met vriendelijke groeten